بازار داغ پیگیری و برخورد با یک ماجرای تأسفبار
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان
سرویس اجتماعی «تابناک» ـ  نمی توان به راحتی از خبر «رهاسازي دو بيمار در كنار اتوبان به دليل نداشتن «هزينه درمان» گذشت و زلفش را به مشكلات اقتصادي بيمارستان‌ها و كمبود امكانات و تجهيزات و... گره زد.

به گزارش «تابناک»، هرچند تلاش و خدمات شبانه‌روزي سفيدجامگان نظام سلامت بر همگان مبرهن است و كسي درباره تعهد اين قشر به سوگندي كه در همان آغاز ورود به عرصه طبابت ياد كرده‌اند، ذره‌اي ترديد ندارد، آنچه روز گذشته در سايت‌ها منتشر شد و احساسات عمومي را برانگيخت، فراتر از اخبار و مشكلات روزمره حوزه درمان است!

اين ماجراي اسفبار، در حالي رخ مي‌دهد كه مسئولان وزارت بهداشت، همواره تأكيد دارند كه هيچ بيماري به دليل فقر و بي‌پولي، نبايد بر زمين بماند و فراتر از آن، با تدوين «منشور حقوق بيماران» بر لزوم رعايت حقوق بيماران و تكريم آنها تأكيد دارند.


در عين حال، این رویداد، بيش از آنكه از كمبود قانون و اعتبارات ناشي شود، از بي‌مسئوليتي برخي افراد سرچشمه مي‌گيرد كه رفتار دور از انسانيتشان، باعث جريحه‌دار شدن احساسات عمومي شده است.

بنا بر آنچه نخستين بار سايت‌هاي خبري منتشر كردند، «چند روز پيش، اهالي يک منطقه با اطلاع دادن به کلانتري محل، از دو بيماري خبر دادند که کنار اتوبان خليج فارس بعد از پل شهيد کاظمي و در زمين هاي کشاورزي آن حوالي رها شده‌اند و ...»

كشف پاكت راديولوژي يك بيمارستان دولتي در كنار بيماران

در اين باره، سروان هاشمي جانشين كلانتري 171 شهيد مصطفي خميني، به ايسنا گفت: مأموران گشت كلانتري 171 شهيد مصطفي خميني، در اواخر فروردين ماه امسال، ساعت 10 صبح، دو تن را با لباس‌هاي بيمارستاني، در حالي كه از ناحيه پا، سر و صورت دچار سوختگي بوده و زخم‌هاي آنان عفونت كرده بود، در كنار اتوبان خليج‌فارس رها شده يافتند.

وي با بيان اين‌كه مأموران پليس با دیدن اين صحنه، موضوع را به عوامل اورژانس اطلاع دادند، افزود: اين افراد ادعا كردند كه بيماران يك بيمارستان دولتي در تهران هستند و به دليل نداشتن هزينه بيمارستان، آنان را به وسيله آمبولانس به اين محل آورده و رها كرده‌اند.

هاشمي خاطرنشان كرد: در بررسي‌هاي بيشتر، مأموران يك پاكت حاوي عكس هاي راديولوژي را كه ممهور به مهر يكي از بيمارستان دولتي بود، كشف كردند و پس از آن پليس چندين بار با اين بيمارستان تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. اين در حالي بود كه مسئولان بيمارستان عنوان مي‌كردند، چنين موضوعي درست نیست و بيماراني با اين شرايط در بيمارستانشان نداشته‌اند.

جانشين كلانتري 171 شهيد مصطفي خميني درباره سرنوشت اين بيماران كه در عكس‌هاي منتشره لباس آبي‌ رنگ بيمارستان را نيز بر تن دارند، به ايسنا گفت: اين دو بيمار توسط عوامل اورژانس به بيمارستان فيروزآبادي در شهر ري منتقل و پرونده‌اي در اين رابطه تشكيل و براي بررسي بيشتر به دادسرا فرستاده شده است.

دستور ويژه وزير بهداشت براي پيگيري حادثه «رهايي دو بيمار در اتوبان»

دكتر حسيني، مدير روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين باره از دستور ويژه وزير بهداشت براي تشكيل تيمي به منظور پيگيري حادثه «رهايي دو بيمار در اتوبان» خبر داد و به ايسنا گفت: حادثه رها كردن دو بيمار در خيابان‌هاي اطراف تهران را به شدت پيگيريم.

وي گفت: به دستور دكتر مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت، تيمي ماجراي رها كردن دو بيمار در خيابان‌هاي اطراف تهران را پيگيري مي‌كند. اين تيم از معاونت درمان تا رييس بيمارستان را شامل مي‌شود و اگر تخلف بيمارستان مربوطه در اين زمينه اثبات شود، به شدت برخورد لازم با عوامل آن صورت خواهد گرفت.

وي گفت: وزارت بهداشت از دو روز گذشته براي پيگيري اين موضوع بسيج شده و ماجرا را از نيروي انتظامي و بيمارستان‌هاي مربوط به اين موضوع و بر پایه مدارك موجود، بررسي مي‌كند.

مدير روابط عمومي وزارت بهداشت در پايان گفت: اظهارنظر درباره اين موضوع موكول به نتيجه نهايي از تحقيقات خواهد بود كه قطعا در سايت وزارت بهداشت (وب‌دا) منتشر خواهد شد.

پرونده پيگيري حادثه «رهايي دو بيمار در اطراف تهران» روي ميز مجلس

محسني بندپي، نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي نيز با اظهار تأسف از این حادثه به ايسنا گفت: هنوز اطلاعات موثقي در اين باره به دست نياورده‌ايم، اما كميسيون موضوع را شديدا بررسي مي‌كند تا برخورد جدي با عاملان اين حادثه صورت گيرد.

وي با بيان اين‌ كه از زمان انتشار اين خبر در حال پيگيري موضوع هستيم، تصريح كرد: پيگيري‌ها تا نتيجه قطعي ادامه دارد.

عضو هيأت رييسه كميسيون بهداشت و درمان در پایان خاطرنشان كرد: كميسيون در حال به دست آوردن اطلاعات بيشتر است تا برخورد جدي با عاملان حادثه مذكور صورت گيرد.

عوامل بيمارستان تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند

پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران در نمابري اعلام كرد: «عاملان رها كردن دو بيمار يكي از بيمارستان‌هاي دولتي در كشتزار‌هاي اطراف تهران تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند.

چندي پيش، دو بيمار كه در يكي از بيمارستان‌هاي دولتي تحت درمان قرار داشتند، شبانه توسط يك دستگاه وانت‌بار از بيمارستان به يكي از كشتزار‌هاي اطراف تهران منتقل و در آنجا رها شدند.

بررسي‌ها نشان داد كه تنها دقايقي بعد يك راننده كاميون كه در حال گذر از محل بوده با مشاهده موضوع مراتب را به نيروي انتظامي اطلاع داده است.

تحقيقات اوليه، حاكي از آن است كه بيماران مذكور به دليل عدم توانايي در پرداخت هزينه‌هاي درماني در اين بيمارستان دولتي به اين محل منتقل شده‌اند.

در اين زمينه پرونده قضايي در دادسراي ناحيه 6 تهران (خارك) تشكيل شده و تحقيقات درباره اين پرونده ادامه دارد.»

بيماران در بيمارستان دوم درمان و ترخيص شدند

رئيس بيمارستان فيروزآبادي نيز که پذيراي اين بيماران بوده است، روز يكشنبه در يک گفت‌وگويي راديويي از ترخيص اين بيماران پس از تكميل درمان آنها خبر داد و گفت: اين بيماران پس از مداوا ـ يکي از آنان به منزل و ديگري به بهزيستي ـ منتقل شدند.

به ‌رغم گذشت دو روز از وقوع اين حادثه تأسف‌بار، هنوز مسئولان بيمارستان مربوطه در اين باره توضيحي نداده‌اند.

تابناک بنا بر وظيفه اطلاع‌رساني خود، آماده درج توضيحات مراجع ذيربط و بازتاب اخبار برخورد با خاطيان در اين رخداد است.

منبع: تابناک

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 167
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 184
بازدید ماه : 167
بازدید کل : 206466
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1